- Pääomamarkkinapäivä

Pääomamarkkinapäivä (CMD Capital Markets Day) on sijoittajatapahtuma (tapakulttuuria). (Sellaisen vaikutus kurssiin voi heittää ääripäihin.)

Pääaiheena on STRATEGIA/ pääpainopistealueet tuleville vuosille. Kyseessä on johtamisen ylin taso, mikä kuvaa johdon tahtotilaa ja asetettuja päämääriä.

Muuta: päivityksiä: testien tuloksia, markkinapotentiaaleja/ markkinatutkimuksia, kokeiden laajentamisen suunnitelmasta (kiinteät kasvaimet)

ooo

Strategioihin kuuluu vaihtoehtojen valinta, mm. paljon odotetusta kumppanuudesta: esim. jatko yksin (ei käytännössä ole mahdollinen)/ hajautettuna/ yhden kumppanin kanssa.

Tuotteeseen liittyviä uutisia? Vanhojen tuotteiden jatkosuunnitelmat, uusia avauksia.

Omistusrakenne? Organisaatio?

https://farmasialehti.fi/laakkeen-elinkaari-uusia-laakkeita-kehittamassa/  

Matti Välimäki 

"Tavallisin tarina on, että akateemisilla tutkijaryhmillä tai pienemmillä yrityksillä ei ole itsellä mitään mahdollisuuksia yksinään viedä lääkekehitysprojektia alusta loppuun. Lupaavaan keksintöön pyritään saamaan mukaan jokin kansainvälinen jätti viimeistään kliinisten tutkimusten lähestyessä. Mikäli idea päätyy lopulta lääkkeeksi asti, uuden lääkkeen markkinoija ei yleensä kehu, missä alkuperäinen idea syntyi."

"Jättimäiselläkään lääkefirmalla ei välttämättä ole enää valtavaa varhaisen kehityksen yksikköä kuten aikaisemmin. Yritysten on järjetöntä pitää yllä staattisia tuotekehitysyksikköjä. Ne luottavat sen sijaan verkostomaiseen toimintatapaan ja etsivät uusia lääkeaihioita esimerkiksi yhteistyössä yliopistojen ja pienempien yritysten kanssa." 

ooo

On kiinnostavaa nähdä, miten johto kuvaa Faronin strategiaa (-oita). Yleensä lähdetään kaukaa filosofiasta, visiosta ja missiosta... Faronin määrittelyt ovat lähtöisin tutkimuksen ammattilaisilta, ne ovat konkreettisia, kuten virallisessa antiesitteessä:

"Yhtiön strategiana on kehitteillä olevien lääkeaihioiden potentiaalin maksimoiminen ja lääkekehitysohjelmien edistäminen. Yhtiö tekee yhteistyötä strategisten kumppaniensa kanssa tutkimuksessa, valmistuksessa ja lääkekehityksessä tavoitteenaan tuoda uusia lääketuotteita markkinoille oikea-aikaisesti ja kustannustehokkaasti, minkä lisäksi Yhtiö on muodostanut neuvoa-antavan tiimin tiedemiehistä, jotka ovat perehtyneet immunologisiin reseptoreihin liitännäisiin sairauksiin. Yhtiö on solminut yhteistyöverkon johtaviin laboratorioihin ja klinikoihin ympäri Eurooppaa sekä Yhdysvaltoja."

Kotisivuilla esitys on teoreettisempi.

ooo

Lääkekehityksen alkuvaiheen tulokset ovat kohinaa, irrallista tietoa pienellä otannalla. Näillä on kuitenkin suuri merkitys jatkokäsittelyyn, ja kuten olemme nähneet, jopa viranomaisten toimintaan ja ohjaukseen. Faasi II tuottaa jo järjestäytyneempää tulosta ja voi toivoa irrallisen sälän sijasta taulukkomaista vertailua. Ja grafiikkaa!

Hinnasta ei voida keskustella, koska emme tiedä, mikä on tuote, asiakas ja myyjä... 

MISTÄÄN TODELLA TÄRKEÄSTÄ EI VOIDA KESKUSTELLA, ELLEI SIITÄ OLE ANNETTU PÖRSSITIEDOTETTA ENNEN TILAISUUTTA. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

A Some, monopoli, molekyyliesimerkki

EXIT

1 Toimiva lääke